Friday, November 30

Amalan kurang sihat

Tadi lepas makan tengah hari aku keluar rumah. Aku duduk atas kerusi kayu lama dan keluarkan sebatang rokok dari dalam kocek. Lepas-lepas makan memang sedap hisap rokok. Tidak jauh dari tempat aku mahu menghisap rokok terdapat tiga orang budak sekolah rendah tengah main pasir. Nampak riang mereka bermain pasir.

"tidak elok ni hisap rokok depan budak-budak", ujar aku dalam hati.

Aku pun berjalan ke arah budak-budak tersebut. Mereka masih tekun bermain pasir tanpa menghiraukan aku. Dari jarak dekat aku nampak bentuk macam istana mereka bina.

"adik kenapa main pasir tak elok, boleh tumbuh kudis. Cuba adik tengok tv dalam rumah ada kartun sekarang ini", ujar aku niat menghalau budak-budak.

Selepas budak-budak masuk rumah, aku keluarkan balik barang dari dalam kocek. Aku layan sambil duduk atas kerusi kayu lama. Hehehe.

10 x 5 = ??:

misz aisya said...

pepatah baru;

buat jahat tak boleh dpn org, buat jahat kena belakang2. haha.

Ain Norainsyah said...

haha...memang baik sangat amalan tu.. :P

Indah Mulya said...

senior! bkn men lagi bab halau budak2 ye..dlu masa ak kecik, ak suka jgak halau budak yg lagi kecik main dlm umah ak..hobi dorang men dlm rumah ngn adik2 ak..haha

Alfi Kasran said...

baik sangat adik-adik tu.mendengar kata.hehe

Jna marcello said...

Cis!!! tak baikk laaahhhh hahahaha

fatin amalina husna said...

ahaha..elok sgt lar tuh..=P

sabry oppa said...

wow! huhuhu~

MizahHazeL said...

laaaa.... :B

Razfira said...

amboiii pandai nasihatkan org

Liyaa Mf said...

Kemaen kau buli budak2 ya? Hahaha :D