Thursday, November 1

kantin sekolah


Sekolah aku terdiri daripada 34 orang murid keseluruhan dan 10 orang guru. Waktu persekolahan sama seperti sekolah-sekolah lain. Oleh yang demikian sekolah kami juga mempunyai waktu rehat pada pukul 10.00 pagi.
 
* * *

Sekarang tengah kelas Matematik tahun 5. Aku tengok jam yang terlilit kat tangan kiri dah menunjukkan sudah pukul 9.52 pagi. "ok, semua boleh pergi rehat", ucap aku mengakhiri kelas.

Sekolah aku memang tidak ada kantin. Mengikut pengiraan matematik, nak bukak kantin hanya untuk 10 orang guru memang tak boleh menguntungkan. Oleh itu setiap waktu rehat aku balik rumah untuk pekena biskut oreo putar jilat lalu celup dalam kopi. Nyaman.

4 x 5 = ??:

♥ Miss Hearty ♥ said...

cantek gamba tuh..sejuk mata memandang :)

RazFiRa said...

pastu student g makan kt mane ek

fifie said...

Must be easy to handle the students kan. 34 orang je. Sek fie ada 700 students. Ramai gilosss. Cikgu pun tak kenal students.

Indah Mulya said...

best btol wey! 34 je! sk yg ak praktikum dlu pn xde kantin, cikgu2 bwk bekal je g sk ha. budak2 pn sm