Thursday, November 15

Tahun baru


Pada masa sekarang ini banyak keluar blog-blog atau fesbuk yang orang mengata kat kerja guru. Dari segi skop kerja, gaji, waktu bertugas, cuti dan macam-macamlah mereka mengata. Sebagai seorang guru aku hanya senyum baca cerita mereka. Yang tersurat memang semua orang nampak, tapi yang tersirat mana boleh nampak. Tapi mungkin juga ada juga guru yang tidak buat kerja guru. Mungkin aku juga tergolong dalam itu tetapi tidak sedar. Maka tak salah la masyarakat mengata.

Sempena tahun baru ini jika aku ada berkata kasar kepada sesiapa aku ingin memohon maaf.
Selamat tahun baru Islam diucapkan kepada rakan-rakan yang beragama Islam.

Ok. Aku nak start kereta, pergi pekena cendol. Cendol memang serasi untuk meraikan hari cuti. 

8 x 5 = ??:

محمد رازيق said...

wah. kau persis guru berkaliber. teruskan mencurah bakti

Perempuan Kool said...

Aku pernah jgk jadi cikgu tp cikgu ganti, sekolah rendah. Hahaha.

Jna marcello said...

SELAMAT TAHUN BARU CIKGU ;D

Alfi Kasran said...

salam maal hijrah cikgu faiq :)

Ri said...

slmt thn baru!

moga dipermudah dan dilancarkan segala urusan baik dunia akhirat :D

dlm gambar ini, anda kelihatan sgt sgt comel..

faiq said...

mohd raziq: hehe..tq

perempuan kool : sama la..aku pun skola rendah je ni

jna: yes..slmt tahun bru juga kpd kamu

alfi: yes..slmt maal hijrah juga

ri: haha..spek pinjam

miranadia said...


setuju. diorang tak faham yang kerja cikgu tu sampai rumah.

kadang2 pening dengan masalah budak. haishhhh....

-budak baru abes praktikal-

CikMai said...

Haish siapa lah mengata kt cikgu2 tu... Kite bukan cikgu, tapi kite cucu cikgu..haha