Friday, November 16

Penampilan Badminton

Aku sedang menonton Buletin Utama TV 3. Banyak juga perkembangan-perkembangan dunia yang baru aku tidak tahu. Sedang khusyuk menonton berita seorang kawan message aku.

"weyh, malam ni badminton kat dewan Cina"

"Aku dah setahun tak bersukan, badan berat. Malaslah aku" , balas aku pantas sambil mata ralit tengok berita sukan.

"Ah, kau ni sejak2 duduk Sarawak tak masyarakat betullah", balas kawan dengan nada kasar.

"Yela2", taip aku ringkas.

Aku masuk bilik terus sarung pakaian sukan dari atas hingga bawah luar dan dalam. Aku pergi dewan Cina naik motor. Sampai-sampai dewan Cina aku tengok kawan-kawan sedang main badminton secara beregu.

Sebelum masuk gelanggang, aku lari-lari anak dan buat lenturan biasa-biasa kasi badan panas. Lepas terasa badan panas aku jalan masuk gelanggang.

* * *

Aku bersedia dengan raket dipegang erat. Cukek hantar servis rendah kepada aku. Dengan raket ditangan aku tenang kuis bulu tangkis masuk gelanggan lawan. Kawan-kawan kagum. Dari riak muka kawan-kawan, aku syak mereka mula goyah dengan permainan aku. Aku senyum sendiri.

"Cukek cuba kau bagi bola lambung sikit, aku nak tunjuk smash padu", kata aku kepada Cukek.

Tanpa berkata Cukek ambil bulu tangkis, pukul lambung kearah aku. Bulu tangkis terbang tinggi melambung atas aku.

" sudut faveret ni" , kata aku dalam hati.

Aku pandang bulu tangkis tepat-tepat agar sudut yang dikehendaki deperolehi. Agak-agak bulu tangkis sudah ngam-ngam diatas kepala, aku melompat dengan tinggi sambil hayun raket guna tangan kanan.

"paaaannnng", bunyi tali raket bertembung dengan bulu tangkis. Bulu tangkis tadi terbang dengan amat laju dan jatuh kedalam gelanggang sendiri.

Kawan-kawan gelak besar.

2 x 5 = ??:

iAmCekbolat said...

kalah chong weii . rupa ada iras iras dah . heheh

Jna marcello said...

*big smile ;D