Tuesday, November 27

Maghrib

Aku tengok jam tangan menunjukkan pukul 7. Suasana di luar sudah gelap. "awal juga mangrib kat selangor sekarang ini", kata aku dalam hati. Aku keluar dari bilik ambil tuala cadang hendak mandi. Sambil-sambil tukar pakaian nak mandi, aku menyanyi,

"bawahlah aku pergi, kemana saja...

"aiq maghribkan sekarang ini, hormat-hormatlah waktu mangrib", jerit mak aku dari bawah dapur.

"tahulah kat sarawak jarang-jarang dengar azan tapi ilmu agama jangan diendahkan. mesti kuat ilmu agama barulah hidup diberkati", sambung mak bebel dari bawah dapur.

Aku senyum tanpa membalas apa-apa dan terus jalan masuk bilik mandi. Aku buka paip dan berdiri bawah pemancut air. Sambil-sambil mandi aku sambung menyanyi  tapi dalam hati.

"bawahlah aku pergi, kemana saja".....la la la la la la

23 x 5 = ??:

Niswatus Solikah Samik said...

heee... orang tua memang sensitif... lagi2 bila waktu maghrib ni... :)

fatin amalina husna said...

owh..maghrib..
igtkan cerita psal kat sarawak lg..hehe..

fifie said...

Hahaha kan dah kena dengan mama. Biasalah orang tua.

the malay male said...

mak tegur..berani lawan? ahakss

MizahHazeL said...

nyanyi dlm hati.ok.

Jna marcello said...

Bawa laa daku pergi jua.... :)

Ain Norainsyah said...

maghrib-maghrib xleh nyanyi2...banyak momok kata orang tua2...hehe

faiq said...

Niswastus: hehe..diorg mmg suke bg motivasi kt ank2:)

fatin: xnk pkir sarawak lmbt ag nk balik :)

fifie: hehe..atleast ad juga org menegur:)

malay male: hehe..lwn sikit2 xpa:)

mizah: tu tukar jd dlm hati tu..

jna: hehe..ang nk p mana? abu dhabi ka? xde sen la :)

ain: hehe..zmn2 moden momok dh x kuar wktu mgrib..dia wktu subuh lak

Yaya said...

Tu jelah lirik yang ko tau? Ulang2. Hahahaha.

nuyui a.k.a miss YUI said...

hihi,sje kan.. bgus tau mak dok kata gtu..

Lyaa Suriany said...

Kena sound setempek ngn mak eh
haha

Iffah Afeefah said...

pnt cari button komen hahaha

#jngn nynyi dlm hati jugakla haha

meo said...

yeah bro...

Azlan Strider said...

yer ke bro??aku tak pernah sampai lagi sarawak...xtau plak kat sana susah nak dengar azan...tapi xpe, selagi ada yang menegakkan ilmu agama aku pasti rakyat sarawak akan hidup aman bahagia..hehehe

Regards,
-Strider-

faiq said...

Azlan: jgn slh faham..klo bndr azan mcm biasa..aku ddk pndlman,..ssh nk ad org islam...hehe..takot slh fhm

4feet8 said...

maghrib sana pukul berapa? (pemalas nak tgk waktu solat) hehe

misz aisya said...

haaaaa kan dah kene! huhu. patotnye, mse azan jgn masuk toilet. tempat setan menyorok tu.. :)

Kesuma Angsana said...

singgah baca , tq ke laman KA ye. Dah follow juga 232

CekbOlat-bOlat said...

klau kita khilangan org yg kita syg bila dduk sorg2 wktu nk mgrib2 cem ni la rasa mcm sebak kan :(

miranadia said...


oghang utagha ja cakap maghrib tu mangrib. ahha

Razfira said...

lagu ape tu? x pernah dengar pon.. haha

hnahdy said...

han jawap ek.. jawapannya 105.. betul x?

Yulia Rahmawati said...

hahhahha
this post make me rindu kat mak saye :D