Wednesday, November 21

Petronas dan Pekerja Petronas

Aku pergi Petronas depan taman cari sarapan. Aku masuk dalam kedai Petronas belek-belek roti Gardenia pilih perisa digemari. Sambil aku belek-belek roti, aku ternampak kelibat Ali dari jauh. Aku terus pergi ke Ali dan menepuk bahunya.

"assalamualaikum, lama betul tak jumpa ang ni. Anak dehaka ka ang tak blik kampung ni." tegur aku kepada Ali.

Ali melihat aku terkejut tanda tidak sangka berjumpa aku. Ali merupakan kawan main guli masa sekolah rendah dulu. Oleh kerana lama tidak jumpa kami berbual panjang. Kami berbual pasal kerja, tempat tinggal, awek, duit dan mafia. Kami berborak rancak didalam kedai Petronas. Lebih kurang sejam juga kami disana. Kami mengakhiri bualan dengan kedua-duanya menukar no telepon.

*  *  *

Sepanjang-panjang aku duduk kat Petronas ini, aku tak nampak pun rakyat Malaysia isi minyak.

"ini mesti kes malu jumpa pekerja bangla Petronas. Yelah Malaysia sekadar seri je malam tadi", ramal aku dalam hati.

14 x 5 = ??:

the malay male said...

ye la kot

Cik Nur said...

Heee....!
malulah tu...

Pstt..bangla menang eh semalam..cik nur xtgk pun..hihihi

Jna marcello said...

HAHAHHA yelaa tuuuu ;D

محمد رازيق said...

haha. ke hang dah sampai bangla bro? haha

MizzTina said...

ahaha..ke situ pulak..

fatin amalina husna said...

ahaha..cenggitu rupanyaa..

Alfi Kasran said...

memang segan sangat tu..hehe

Ri said...

berbual pasal ... dan mafia???
huh?

Lyaa Suriany said...

hahahaha
kalau aku
buat bodoh je

Nurulee said...

Hahahaha. maybe lah kot =D

-meeSUPERGIRL- said...

haha! Mcm2 la..

CekbOlat-bOlat said...

kemainn malu malu . haha

NIA SI DRUMSTICK said...

xbalik kpg terus nak derhaka ek??hahaha..

comeliness_zaty said...

klo ak peduli lah.petronas tu bkn dorg pny. haha