Friday, December 4

40%



Aku ingat lagi satu siri drama yang agak lucu judul "My Name Is Earl". Si Earl ni mempunyai list lebih daripada 100 benda yang di nak lakukan didalam hidup dia. setiap benda yang telah berjaya dia lakukan dia akan cross over from the list.

Selepas 1 tahun aku menonton cerita ni, aku keluarkan dengan list aku sendiri. Dengan jumlah yang ljauh lebih sedikit dan dengan tempoh masa yang lebih pendek. Aku listkan bebrapa perkara aku nak lakukan sebelum 2010 tamat. Time aku listkan benda-benda ni masa tu pertengahan tahun 2009. Sekarang ni tahun 2009 pun dah nak tamat, tapi aku masih tak dapat mencapai setengah pun dari list tersebut.

Dah macam kata-kata Terrence Steadman dalam salah satu filemnya, berbunyi " you walking like a stone". Aku sedar yang aku bergerak seperti batu sekarang ini.

Aku cuma ada setahun lagi sebelum 2010 tamat. December bagi aku peluang supaya dapat cross off satu daripada list aku. Semuanya terletak kepada interview aku petang tadi. Secara statistiknya chance aku hanya 40%. 30% ditolak dari pemaikaian tidak kemas dan 30% lagi dari resume aku yang tak macam resume.

Walau 40%, aku tetap bergantung kepadanya.

6 x 5 = ??:

PeQ GaRaGe said...

gud luck 4 da interview... hehehe

bak cni resume.. aku nk tgk..

Shahrul Tanaka said...

tak lama lagi lingkup la 40% tu..

Anonymous said...

siot je komen azry.haha
ko nk intebiu ape?
mintak jd ckgu kt skola ma ko suda.haha

-ikin-

balqissy said...

good luck. da dpt keje, leh ate. heheheh

Jo said...

yang pasti hasil 100%.

meo (gaban versi Cipan) said...

caiyok2...