Wednesday, January 20

gores dan menang

Aku dah lama tak tulis blog sebab sistem pendidikan kat tempat aku belaja dah berubah. Hidup aku terlampau sibuk. Semua ni gara-gara tiada lagi sistem bersifat demokratik. Pegawai-pegawai atasan kat tempat aku belaja semua dah join komunis. Ini semua kes nak cepat kaya join peraduan gores dan menang.

Aku dengar ceritalah, ada sekor mamat ni datang ke pejabat tempat aku belaja. Dia buat peraduan gores dan menang. Kata beliau, yang menang akan dapat sebuah rumah banglo 18 tingkat dengan lif ke setiap tingkat. Tempat kedua pula dapat kereta sport Proton Gallardo 10000 kuasa kuda. Apa dia kencing lagi tah, yang pasti hampir 100% lecturer kat tempat aku belaja join benda ni.

Sebab sifat keterujaan pegawai-pegawai atasan kat tempat aku belaja, diorang pun join la peraduan gores dan menang tanpa berfikir dengan rebus-rebus. Patut la hari tu aku pergi kantin, aku nampak si Maimunah (Pengarah), Zainab (Tim.Pengarah) dan lecturer-lecturer lain sibuk menggores something. Aku ingat diorang buang karat kat meja. Ada jugak sorang lecturer lelaki yang ada jambang pinjam aku duit syiling 2 kupang nak gores. Tapi aku bagi pinjam 5 sen jer..Takut-takut 20sen die tak pulang, koyak jugak aku..Elaun tak masuk lagi.

Last-last aku dapat tahu, sesiapa yang join pertandingan gores dan menang tu semua jadi komunis. Ini semua sebab diorang tak baca syarat-syarat peraturan kat belakang kad. Kat kad tu ade tulis, sesiapa saja yang gores akan jadi komunis.Tiada hadiah rumah banglo 18 tingkat, tiada kereta sport Proton Gallardo. Semua hadiah adalah menjadi komunis. Ada jugak 2-3 tukang kebun yang gores gak.

Dah join komunis, cara pemerintahan mereka memang macam spend*r. Jadah apa setiap hari kelas start pukul 7.30pagi dan tamat pukul 10.30malam. Aku dengar citer start minggu depan pada 7.30pagi dimulakan dengan menyanyikan lagu komunis dan penutup di pukul 10.30 juga dengan menyanyikan lagu komunis. Sekarang ni dah ada jugak 2-3 orang lecturer yang masuk kelas bawak AK-47.

Setiap hari kelas sampai 10.30, aku boleh tahan lagi. Tapi kalau dah Sabtu Ahad pun diorang balun, memang berhati tapak kasut diorang ni.

Jadah apa hari Sabtu dan Ahad kene datang kolej semata-mata suruh dengar ceramah kesihatan!

12 x 5 = ??:

Anonymous said...

awal kau bangun?

Jo said...

ahha,,


takpe, ko takan matilah.
jangan riso weyyy.

Nashays said...

xle tahan ble lecturer masuk kelas bawak AK-47..

elok tembak ajer yg asyik tersengguk dalam kelas

lel said...

woww
banglo 18tingkat aku pun mauu!
haha

Wanie-san said...

hahaha ko ni klu xwat sengal
dlm entry xleh ke??kuat btl imaginasi ko...share ngan ak skit!

Wanie-san said...

hahaha ko ni klu xwat sengal
dlm entry xleh ke??kuat btl imaginasi ko...share ngan ak skit!

kambeng said...

ceramah kesihatan bgus tuk tumbesaran,supaya sihat dan kuat!


gahahaha

i'msosupernotcool said...

ade borang peraduan lebih x?
gua berminat nih..

cam gampang..
ape brg gores dan menang..
gua tgh in MLM nih..
bru Kapitalis..

JIMMY ASMARA said...

kalau dh menang dapat ape?

pakej percutian ek?

gua harus cuba

Unknown said...

erk..aku sabtu ahad ade kelas kot..haha

h.a.n said...

glew awal kena bgn..
masakkkkkkk

avataraang said...

tahniah..cerita yang mampun meng*ncing orang2 yang baca sampai h*ncing..dahsyat komunis2 ni..aku pun salah seorang mangsa mereka..d*mn..