Friday, December 21

Dilemma remaja

Aku sedang bercuti. Kadang-kadang waktu petang aku keluar rumah untuk tengok hal-hal sekeliling yang berlaku di taman. Sambil tengok-tengok maka aku selalulah berjumpa dengan orang-orang tua taman. Kadang-kadang aku berjumpa mereka sedang siram pokok bunga mahupun siram kereta. Ramai antara mereka sudah berpencen secara tetap dan sibuk layan bunga mahupun kereta.

"relak juga orang-orang pencen ini", ujar aku dalam hati.

Untuk menunjukkan rasa hormat kepada orang-orang tua aku selalu menegur mereka. Jadi selepas proses tegur menegur selesai kami mula berborak secara rancak. Tajuk cerita yang aku pasti adalah mengenai kahwin. Mana-mana aku tegur orang tua mesti borak pasal kahwin. Mereka selalu tanya aku,

"Kau bila nak kahwin ni. Kalau takda calon pakcik boleh carikan sekali",

Gara-gara asik soalan sama diulang setiap hari, aku tekad mulai esok petang aku malas keluar rumah.

Aku plan petang-petang main facebook. Barulah bujang.


7 x 5 = ??:

Razfira said...

nak tanye gak la..

bile nak kawen? :P

misz aisya said...

hahahah bru semalam aku tnye ko soklan yg same..

budak batch aku rmai dah kawen. mcm mne parents diorg boleh bg kawen mse blaja ek? jeles pulak aku nengok. huargggg

Payeh Kuced said...

perkaitan apakah antara bujang ngan facebook? hahahaha...

ko pegi pinang je anak pakcik tu.. senang cite

MizahHazeL said...

ha, bila nak kawen...? ha3

CekbOlat-bOlat said...

barulah remaja main pesbuk . ini tidakk pikir kahwin kan . haha

fifie said...

orang tanya kahwin pun takut. Haha

fatin amalina husna said...

haha..normal lar tu..
husna yg tgh belajar ni pon ada makcik2 yg sibuk nak mencari..puihhh~ =P