Saturday, February 13

Kalau kasut rosak, jangan tampal guna double tape.

Aku bangun awal sebelum lagi pak bilal pasang kaset mengaji kat radio masjid pagi-pagi. Bangun-bangun dengan selimut terikat kat kaki , aku terus buat pumping 125 kali. Dah abis satu round 125 kali, peluh keluar setitik dua. Aku tak puas hati, tambah lagi 2 round. Dah peluh memancut-mancut, aku gerak pergi mandi.

Pastu aku siap-siap. Selongkar-selongkar locker, aku cari baju sukan, seluar sukan, setokin sukan dengan kasut sukan. Aku pekena semuanya sekali gus, kecuali kasut sukan. Kasut sukan aku pakai selepas aku telan pisang setengah, roti separuh, milo setengah cawan dan 100plus separuh tin.

Selalu-selalu aku gerak pergi kolej naik motor. Hari ni aku lari jer. Penuh bersemangat. Hari ni la merupakan hari kemuncak merentas desa. Siapa tak semangat, hadiah yang ditawarkan lumayan bai. Gara-gara budget kewangan yang rendah staf-staf kolej bagi hadiah lain macam. 3 hari pengecualian kuliah kepada pemenang no 1, no 2, 2 hari dan 3 satu hari. Syurga betul hadiah.

Sampai sini saja la...... Rasa sedih jer nak tulis adengan-adengan aku berlari...aku harap anda semua faham tahap kesedihan aku.

Nasihat aku untuk atlet-atlet macam aku. Kalau kasut tercabut tapak, jangan tampal dengan double tape. Pergi beli gam dunlop ker, tak pun jahit guna benang guni yang tebal tu.

27 x 5 = ??:

miSz_aCha said...

ramai gak ye kipas2 ko..huhuhu..

Shahrul Tanaka Safeai said...

macam setan!

et said...

sape ajar gune double tape? xbgos punye mahaguru.

meo pak hoi said...

cool ah bro!

mcm rock star!

Moon Death Spell said...

Bangun-bangun dengan selimut terikat kat kaki??? tak paham.,..
heheheh... baju sukan ,kasut sukan, sluar sukan je.. mana yang dalam..
ehhehehehe
gurau aje

Redz da Tsar said...

Kipas susah mati ko atau ko kipas susah mati diorang? Hehe

hani ali said...

muke ko klaka.hahah

iyllienaz said...

haha..sian kasut tanggal tapak..

PeQ GaRaGe said...

pergh.. macho sial.. hahaha

Cik Akma said...

double tape mmg la xleh gune. cube gune air liur. sure x tcabut daa~

hans said...

asal kipas susah mati ko tak pandang ko?
hahaha
sah2 tipu
cess

kambeng said...

pengkalah btl ko,

NadiaJolie said...
This comment has been removed by the author.
NadiaJolie said...
This comment has been removed by the author.
NadiaJolie said...

perh 600 kali ko pumping. tangan ko dah beketul ketul a eh? boleh angkut aku pakai jari telunjuk je a lepas ni. bagus tol.

shakinah said...

tipuuuuuuuuuuuuu

hha

GhOsToNe said...

rmai nmpk peminat..
hehehe..
gne gam 20 sen pon bloeh...

yaziith su anaz said...

belila kasut baru. haih.

iezat n hobbes said...

lu jangan macam2

sijelita_labunya said...

pergh..giler la..rmi giler kipas susah mati ini budak..jeles aku!!!

twinktwink♥ said...

haha!ta dpt nombor lah tu!
laen kali pki kasut yg ade roda kt blkg uh!

twinktwink♥ said...

haha!ta dpt nombor lah tu!
laen kali pki kasut yg ade roda kt blkg uh!

twinktwink♥ said...

haha!ta dpt nombor lah tu!
laen kali pki kasut yg ade roda kt blkg uh!

twinktwink♥ said...

haha!ta dpt nombor lah tu!
laen kali pki kasut yg ade roda kt blkg uh!

twinktwink♥ said...

haha!ta dpt nombor lah tu!
laen kali pki kasut yg ade roda kt blkg uh!

Hann Haidar said...

kolej kat ane?

yanalililala said...

heh. nape gmbr ko yg pki bju merah nmpk comel. wee! kembang2