Wednesday, January 2

Miri ke Long Tungan


Masa cuti raya tahun lepas aku beli motor. Jadi sejak-sejak dah ada motor, bila cuti panjang aku balik sekolah naik motor. Perjalanan dari Bandar Miri untuk ke SK Long Tungan mengambil masa selama 8 jam. Perjalanan merupakan 10% on road dan 90% off road. Setakat ini aku balik sekolah seorang-seorang sebab aku masih belum berjaya meracun cikgu-cikgu sekolah yang lain untuk beli motor.

Sebab aku buat kerja gila seorang cikgu satu sekolah tanya aku.

"Apehal ko buat kerja gile, balik sekolah naik motor..Jauh gile tu.. Cer citer", tanya cikgu Azam

Aku terdiam seketika.

Tanpa senyum dan dengan pandang mata Cikgu Azam tepat-tepat, aku menjawab dengan nada yang bersemangat.

"Demi mendidik anak bangsa tercinta",

"Fuck", balas Azam.


Hehe.. Aku senyum sorang-sorang lalu jalan masuk perpustakaan.

13 x 5 = ??:

Razfira said...

jauhnye.. biar btol.. huhu.. larat ek..?

karenontheshore said...

be careful on the road

misz aisya said...

aku yg berulang dri pengkalan chepa ke pasir mas pon letih weyh. harung jem dgn kete manual.

xpe, kalau ko ikhlas, ada ganjaran utk ko. doakan aku pulak. kitorg kan open system. gigih pertahankan PNGT.

Alfi Kasran said...

mau patah pinggang.bagus2 cikgu ni.

iiima ❥ said...

JAUHNYEEEEEEEE.. kalau amalkan nati tua confirm pinggang buat hal hehe

MizahHazeL said...

8jam?! oh great!

Cikgu Ma said...

cikgu lelaki bujang selalu la mcm ni..kt skolah saya pun ada sorang cikgu lelaki beli motor macam ni..sesuai la utk jalan raya yg x seropa jalan raya ni...

Indah Mulya said...

sesungguhnya tu keje gle..kalo bli hilux sbijik tu ak phm la tapi moto? abes ko angkut stok2 mknan ko cmne lah? mmg pergh la wey..8 jam kotttt!

faiq said...

aisya: haha..aku buat sbgai hobi je ni

iiima: haha..ko jgn doa pelik2

cikgu ma: hehe...masa muda boleh la wat..sbgai hobi je...

mulya: hehe..ko taw pun, sbb ko dah merasa g nabawan kn...tu aku ajk ko posting tmpt aku..ko beli la hilux..aku tumpang brg..haha

hnahdy said...

off road maksudnya xleh bawa moto? kena lalu sungai ka?

CekbOlat-bOlat said...

demi mendidik . hahahaha

fatin amalina husna said...

selamat kembali bertugas..*x lambat kan..=D

Cik Pensil said...

sebelum ni apa balik sekolah?