Thursday, January 3

Cicak

Kelmarin aku selamat sampai ke sekolah, SK Long Tungan. Jadi sampai-sampai sekolah aku tegur staf-staf sekolah yang sudah sampai lagi awal. Selepas proses tegur-menegur dan ucapan selamat tahun baru selesai, aku pun jalan menuju ke rumah.

"Aishh...rindu nak masuk bilik ni", ujar aku dalam hati.

Hati aku memang berkobar-kobar nak masuk bilik atas perasaan rindu setelah sebulan lebih ditinggalkan. Jadi lepas naik rumah aku terus jalan masuk bilik. Aku berdiri dalam bilik tengok keadaan sekeliling. Tak lama lepas itu aku keluar bilik.

Semasa aku keluar bilik mata aku melilau cari cicak. Di tepi sudut atas dinding dekat dengan jam, aku nampak dua ekor cicak. Mereka seakan-akan sedang bercumbuan. Aku cepat-cepat keluar rumah lalu ambil selipar Nike siam, terus baling ke arah dua ekor cicak tadi. Balingan selipar Nike siam tadi tepat kena kepala cicak serentak menyebabkan mereka berdua jatuh ke lantai.

Sambil dua ekor cicak tadi menahan kesakitan balingan selipar, aku seraya memaki,

"Padan muka kau orang, siapa suruh membuang air besar merata-rata di bilik aku!"

21 x 5 = ??:

iiima ❥ said...

Dah jatuh knp tak ketuk cicak tuh? Kalau ketuk cicak sekali terus cicak tuh mati dpt 100pahala. Kalau 2kali ketuk baru mati dpt 70pahala :) baru lps tgk ceramah pasl cicak tadi hehe

Ri said...

ada2 je la ko ni, faiq :)
klu ko transfer, sure nangis budak2 tu rindukan ko..

MizahHazeL said...

hahahaha nak kesian kat cicak ke kat ko ni faiq...

ezasunflower said...

eeeiiii... geli kot dengan cicak... badan lembik2 sejuk jer... huhuhu

MizzTina said...

dh alang², penyekkan je cicak tu..

Tasha said...

wah, posting kat swak ke..baik2 di sana! anda cikgu subjek ape?

faiq said...

iiima: aku jenis kejam...97 kali belsh bru cicak mati.hahaha..kalo ni aku rsa dpt dosa da, bkn pahala ag

Ri: hehe..aku biase2 je weyh

Mizah: bek ko kesian kt cicak, sbb aku x kesian kt diorg..haha

eza: lah, spe suh pegang...hehe

Tina: kejam jugak ko ni..haha

Tahsa: aah kt srwk..opsyen math, tp dtg sni subjk utama aja sains...

Indah Mulya said...

cicak la pulak..bny btol binatang2 ble dok hulu ni..huhu

Jna marcello said...

hahhahha ade2 jee dye ni cicak la rokok klaaa KREATIF!

Nurulee said...

Hahaha. Buatkanlah toilet utk diorang =D

Alfi Kasran said...

mau pitam cicak tu tengah bermadu asmara.haha

miranadia said...


cikgu, selamat kembali ke sekolah. awal2 minggu cenggini bolehla tulis entry. lepas ni dah bz.

misz aisya said...

alahhh pakai selipar boleh lah. acer try lastik cicak tu. hoho.

weyh, ko dulu pon berak merate gak. haha.

Miss Lexus said...

bagi cicak tu makan. makan racun. kehkeh.. kompom tak berak da pasni.

CekbOlat-bOlat said...

cicakk je pun . lahaiii _ _'

hnahdy said...

"eh bukan aku la" jawap cicak tersebut :P beli spray cicak. nanti xda la cicak.

BENA said...

nampak sangat ko selalu cari gaduh ngan cicak. hahaha :)

Macy Humaira said...

tahi cicak rupa dia sikit2 macam gula-gula.

ee. geli.

Cikgu Ma said...

ok..pakai td buka pintu bilik, tak tau cicak tersepit...mati doh....

cicak s'wak dasat la...berak besar...

fatin amalina husna said...

muahahaha..marah benor bang..=P

Cik Pensil said...

ouhh .. kejam :[