Sunday, June 28

aku vs gates besi


Aku nak mintak maaf, sbb skrg ni aku sibuk sgt dan jarang dapat update blog ni..sedar x sedar skrg ni aku dh berada di tahun 2020.. cpt betul masa berlalu,rasa mcm baru semalam jer aku masih berumur 21thun..bnyk perubahan dh berlaku termasuklah diri aku..

Pagi td, sedang aku syok2 menjamah sarapan aku, roti canai bersalut cokelat..

maid aku yg dikhaskan utk beli surat khabar, tetibe bg aku sebuah majalah..aku terkesima sebentar sbb aku khaskan dier utk beli surat khabar bkn majalah..utk beli majalah dan buku-buku ilmiah aku dh khaskan maid yg lain..

kalo aku kire-kire maid aku sumer lebih kurg 763 org kot..mcm2 tugas2 khas aku setkan utk sorg2..maid aku bkn Indon k..sumer import dri Ukraine, sbb maid2 dri Ukraine ni ader cop sirim, so diorg bebas dri H1N1 dan lg 1 sesuai digunakan utk jangka masa yg panjang..

Aku pun belek la majalah tu..aku buat2 terkejut bile tgk cover depan...cun dan gagah jer modelnye yg menghiasi ruangan depan majalah...

"konfem laris la majalah ni",getus ati kecil aku..

modelnye setanding Paris Hilton n Erica Durrance yg selalu memenuhi ruangan depan majalah Playboy..tp ada bezenye..aku berpakaian lengkap dan diorg tidak..

Aku pun bace la isi majalah tu di muke surat 13..tertulis yg aku kini tersenarai antara org terpaling kaya didunia..aku berada di tangga no 2..kt situ tertulis yg harta aku kurang 50 Dollar US dri individu yg berada di tangge pertama iaitu cicit Bill Gates namernye Gates Besi..

"alah si Gates Besi ni, nasib dier baik jer sbb dpt bisnes warisan..cumer die tuka name dri Microsof menjadi Microfon"..keluh aku smbil menghentak majalah tadi..

lain la aku yg berusaha gigih utk memperkembangkan bisnes kerepek pisang ni secare sendiri..tahun 2020 ni 50 US Dollar ni bole beli lebih kurg 4 biji gule2 jer..so aku ni kire kalah tipis je la..

aku bace bahagian rangking saje, pastu aku pun campak majlah tu..yg pnjg lebar lg cerite tntg aku kt dlm majalah tu, aku mls bace sbb masa sentiasa tdk mengizinkan..aku kalo bace surat khabar pun, aku bace tajuk2 besa jer...yg isi cerite yg kecik2 tu aku xde mase nk bace..camtu lah hidup aku di tahun 2020 ni..cukup sibuk..

trut..trut..trut(ringtone m.daud kilau)

"elo!..yes2..I will send to you now"..

perbualan aku ringkas dgn saudagar dri Arab, yg meminta ordernye sbnyk 769 kontena kerepek pisang utk dihantar ke Riyadh dgn kadar segera..

aku terpakse berhenti disini..aku nk bersiap pergi pejabat..nk kene sign utk pengesahan pergerakkan barang ke Riyadh..

25 x 5 = ??:

shakinah said...

HAHAHAHH.
faiq semakin mereng dari hari ke hari.
tu hipotesis aku dapat buat.

hani ali said...

gile dan gile.hahhaa

akma said...

berangan melampao2 aih...

yaziith su anaz said...

selamat jalan ke riyadh!





dan semuga naek ketapi yang betoi.

°šYąňáĐyą° said...

haha comei comei

Nurliyana Farhah c(: said...

hahaa, walawehh.
tauke kerepek pisang?
hahaa.
nk 1 keping jee boleh?
hantar kt umah yehh.
haha ;)

faizrazali said...

imaginasi ko mmg best..

lagu m.daud kilau lagu pe? cek mek molek ke..hehe

riBEna said...

hahaahahha
sngguh koya!
hahaaha

arfahadnan said...

kerepek pisang ko mesti pelbagai perisa kan..

aku nak 2 lori kerepek pisang perisa biasa..
2 lori kerepek pisang salut gula hangus..
2 lori kerepek pisang perisa coklat..

hantar skang tau..
nanti aku bank in duit..

electrony said...

faiq eksiden lalu mati , dengan itu
harta harta nya turun ke tangan saya .

ps- majalah ape tu ? x ekslusif lgsg .xda sapa beli gamak nya,

faiq said...

shax: aku maken hari maken baik n pintar.

hani ali: aku sehat la..xgiler..:)

qema: aku x berangan pun..mmg keyataan

yazith su anaz: aku xperlu ke riyadh..pkerja aku ramai..:)

syanad:ahaha..tq..

liayana: bole2..sekeping 600us dollar..

faizrazali: lagu m daud kilau - wake me up when the december end.

ribena: guano mu ni..kawe ckp betul2...

arfahadnan: oit..byr dulu bru dpt kerepek..perisa gula angus abes la..gnti ngan perisa vanila coke bole?

ony: oit,mu bkn bini ku pun..sdp2 je arta aku jtuh kt ang..eleh..ritu ku beli mjlh playboy..terkejut ku,tgk2 muke ang jd cover..aww..hahaha

Jiran Depan Bilik Faiq said...

sudah la ko faiq..bile masanye ko nak wat kerepek pisang..keje pn. K pun tertangguh..hehehehehehe..

Nadhirah Zamrose said...

xpe2 mimpi dlu,bagus...pastu bru tercetus idea cmne nk jd kaya tu kn...:P

shakinah said...

pintar mengarut dan merepek.
yaaaaa

maira adreanna said...

wah, hebat tahun 2020 anda :)

Anonymous said...

wehh..
hantar cni doll..
kepek cni xsedap..
dan x bebas H1N1..




-alieseses

Lionel Azry said...

orang arab tak makan kerepek pisang siak!
pisang pun dorang tak kenal!

gua ingat lu kene pkai kerepek kurma! :P

riBEna said...

hooo demo
reti kecek klate deh!
hahahaha~

bile nk dpt free magazine ni?
sbg membe blog
free jek ar kn?
ahak!

meo188 said...

huhuhuhu, cover tue amat kreatif mcm biskut cap ping pong

shakinah said...

aku dah kalah kan brute kau si lina tu.
pehh!
tak mencabar langsung.
hahaa

PeQ GaRaGe said...

adeh...
penat aku ketawe..
ish3..

mane ko jumpe majalah tu.. aku berkenan nk tgk new Jacko tu..
kih3..

electrony said...

playboy ? mne de ! majalah mangga ada la ... i tgkp gmbr tepi swimming pool tauuuuu .... :B

Siti Fatimah Nabihah said...

ceh.. berangan kuat! hahaha

frhh said...

bakal menjadi kenyataan :)

Paparazi said...

tapi kalo saper nk tahu..PARIS HILTON yang sebenar adalah pewaris kepada hotel HILTON setelah kematian ayahnye.....haaa(faiq mmg mereng)