Monday, April 19

Faiq aja PJ siri 3

Lepas aku motivasikan budak-budak perempuan, aku pun bahagi-bahagikan budak-budak laki 4 Murni kepada 2 kumpulan. Ada jugak budak perempuan yang nak men bola, tapi aku hold dulu, biar stay jadi budak milo.

Pepatah Greece ada menyatakan bahawa setiap kejayaan itu bermulanya dari langkah yang paling bawah.

Satu kumpulan aku namakan Manchester United,yang satu lagi aku namakan Arsenal. Manchester United dan Arsenal main live kat padang S.K Pandan Indah. 1 coach merangkap refree, 17 budak milo dan 0 penonton.

"woi! mula..", aku jerit dari bawah pokok.
Perlawanan pun bermula....

Manchester mula menang undian. Oliver dan Fahmi dari Manchester buat sepak mula. Bola terus di hantar kebahagian Defence kemudian ke Ghani di bahagian sayap.

Aku tengok Manchester banyak main dari belah sayap kiri, Arsenal kucar-kacir bahagian sayap. Nasib defence kiri Arsenal masih boleh makan Ghani si sayap Manchester, Aku tengok Arsenal cam tak boleh blah dengan serangan Manchester dari sayap. Aku pun jerit kat budak-budak Arsenal tukar strategi main bola tinggi. Sorang dua yang ada otak ikut. Impaknya dah mula nampak, Arsenal mula dapat pegang bola lama. Arsenal passing bola ke kiri, ke kanan dan masuk ke tengah. Control makin lama, makin baik, hampir-hampir juga menghasilkan gol. Aku tengok budak-budak Manchester cungap-cungap letih kejar bola. 2 orang terbaring, hilang energy. 2 laki sibuk-sibuk tolong 2 budak terbaring.

Manchester tak boleh tahan lama dengan gaya Arsenal main macam ni.. firasat aku dalam hati.

Aku jerit kat budak-budak Manchester supaya main pass-pass pendek dan counter attack selalu. Budak-budak Manchester dapat menyerang 1-2 dalam kotak penalti Arsenal, tapi semua tembak gagak. Aku hampa sambil gigit jari..

Peerit-peerit....... jerit aku menandakan waktu rehat.

"Woi cepatla sini"..... Jerit aku dari bawah pokok.

Sesak-sesak nafas budak-budak Manchester dengan Arsenal berlari datang kat aku. 2 orang mintak CPR tapi aku tolak atas faktor tatasusila. Aku kumpul budak-budak Arsenal belah kanan, Manchester kiri. Sorang-sorang aku maki hamun. Main macam perempuan, tak dengar cakap coach, tak de otak, takde skill dan macam-macam lagi. Ada yang dah down, ada yang dengar penuh motivas dan ada yang tidur.

Sambil berdiri aku nampak jelas wajah-wajah kaki bangku yang sepak bola tak kene tadi. Ada 8 orang. Yang kaki pengkor tembak gagak ada 4 orang. Yang berbakat ada masa depan cerah nak ganti tempat aku tak de sorang.



Adengan kurang profesional pemain Manchester dengan Arsenal bergaduh pada separuh masa pertama.

7 x 5 = ??:

saye.eyda said...

hah' ak rs cm nk jd cg PJ la gak nt.ak nk aja men galah pnjng.agak2 bdk2 skunk taw tak tu ape.

kambeng said...

kah8888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888!!

bongok ko kn.kalau la bdk2 tu baca blog kau............

Cik Akma said...

alahai budokk comell tuuuu ahha~

sharamli said...

berbaju melayu..mestila main dengan s0pan..kah3

Wanie-san said...

comei wei budak2 2!!
sian diorg ko buli2!!

meo pak choi said...

smack down budak2 nie...hahahahahhaha

sooshet said...

why not check here Ysl replica find out this here Valentino Dolabuy visit homepage bags replica ysl