Friday, April 2

Teka teki



Yang warna itam itu orang. Yang warna biru itu hotel. Yang lain-lain itu perhiasan semata-mata.

Nak dijadikan teka-teki beginila.

Alkisah tersebutlah orang tu namanya Samad. Datangnya dari negeri belah utara. Dia nak masuk ke hotel menempah bilik. Ditakdirkan pintu hotel tu ala-ala citer ali baba dan 40 orang pencuri. Ia hanya akan terbuka jika orang yang hendak masuk itu menggunakan bahasa English. Telah menjadi darah daging Samad bahasa sepatah haram jadah pun tiadanya tahu bahasa English. Bagaimanakah Samad ini hendak masuk ke dalam? Hari semakin kilat menyabung yabung diluar.

Boleh anda bantu?

13 x 5 = ??:

shakinah said...

hahaha. cam sial.
teka teki pesen kecikkecik dulu!

tangan said...

jawapan die pe weh
xtw doe

c H i k said...

maybe he said : oh penin. bunyi cam opening. uhu.

DyanaYunus said...

tak tau. nak jawapan!

meo pak choi said...

niat ingsungmatakaji... i'ainsing..

balqissy said...

samad sebut je la english?

fndrocka said...

ketuk je pintu..nanti akan bunyi "knock! knock!"

Farihah Ahmad said...

samad berdoa. doa kan senjata org mukmin.

hehhh.

pesal org utara lak xreti English??
*xpuas hati*

yaziith su anaz said...

alamak,,


soh die g amek class dlu.

sharamli said...

jawapan CHIK kt atas ni bt0l

twinktwink♥ said...

samad kan 1 malaysia , ta kan ta tau lak ! kene repot kat PM nih !

yaya. said...

oh. aku insyaAllah next sem praktikel. tp aku tadika. hehe :D

I_Hate_Lolipop said...

dia x jadi tdo hotel.so tumpang umah salmah.