Thursday, April 15

Faiq aja PJ siri 1

Langkah aku perlahan gerak ke kelas 4 Murni. Sampai kat pintu, budak-budak 4M kelang kelibut nak duduk tempat masing-masing sambil aku dengar dua tiga suara menyebut;
"woi cikgu datang."

Aku langkah masuk ketua kelas huru-hara bagi salam satu nafas, yang lain ikut macam robot. Aku balas salam. Pas selesai urusan agama memberi salam dan menjawab salam. Aku rasa kelas macam baru dirasuk dengan setan jantan. Aku tengok budak-budak excited dah macam Cina baru kene Sport Toto.

"Ok, semua turun ke padang"
"Turun beratur...tak beratur, sorang-sorang cikgu penerajang"... sambung aku dengan muke paling abis bengis.

Sampai kat padang aku bahagi-bahagi budak jadi dua pasukan bola. Yang badan agak kembong, aku bagi jadi penjaga gawang. Dulu aku ada menelaah satu buku lama tulisan zaman-zaman Hung Hei Kun. Ia tentang teori sains Charles Awi. Orang putih darah melayu ni cakap jika kita meletakkan sesuatu yang besar di suatu ruang. Ruang itu akan menjadi kecil. Aku anggap teori ni memang padat dan ada ummnya tersendiri.

Aku aplikasikan konsep ni dalam permainan bola sepak. Yang perempuan aku suruh kutip bola. Bagi aku atleast diorang bersenam jugak mase sibuk-sibuk kejar bola yang budak kaki bangku sepak keluar padang.

Mula-mula budak-budak perempuan ni merayu berguling-guling mintak nak main kawin-kawin,.

"Cikgu bolela main kawin-kawin"...

Aku bantah.

"Korang darjah 4 mane boleh mengandung, dah gatal nak kawin" , balas aku dengan penuh motivasi sambil kaki pijak bola kempis.

8 x 5 = ??:

shakinah said...

hahaha.
cam siot je cikgu faiq

faiq said...

woi, aku x abes edit, ko da abes bce..

kami kuman. said...

ahahaha.
nice one.

tangan said...

lawak dowh

yaziith su anaz said...

bagus cekgu yang garang ni.

Cik Akma said...

cikgu yang bagus dan berjaya. heh :P

Wanie-san said...

ko ni memang cikgu yg cemerlangsuir betul la!!!

RoSe_ViOleTE said...

hahahaha!!
adoyy2!!!
ko jgn faiq...kang ade die tnye mak bapak die bile dh balik kang.hehehe