Tuesday, March 9

Bicara



Aku dah semakin risau dengan budak-budak zaman sekarang. Sifat patriotik memang dah lusuh-lusuh kain. Budak-budak lari lintang pukang masa Negaraku dimainkan memang biasa zaman sekarang. Tak kire lagi budak-budak kat Mamak sibuk telan roti canai telur member sebelah masa lagu Negaraku dimainkan pagi-pagi kat Radio Kelasik FM. Aku harap jugak budak-budak ni kene panah petir. Atleast lepas kene panah petir, kalau tak ke tempat 7 kaki dalam sempat jugak budak-budak ni bertaubat nak berdiri tegak semasa lagu negaraku dimainkan.

Selain patriotik, aku tengok kempen beli barang buatan Malaysia pun macam jalan tak jalan dah. Sekarang kalau aku turun bandar sikit nak beli apam balik Haji Darman, aku tengok kat bahagian bawah budak-budak semua tersarung Crocs. Mana pergi jenama-jenama Asadi dengan Bata. Aku ingat Asadi UltraLight dah cukup baik, tapi kalah jugak dengan Crocs buatan negara mana tah. Yang musykil lagi, atuk-atuk umur dah dekat 96 tahun pun pakai Crocs pergi sawah padi, ternak keli, bela lintah dan lain-lain lagi.

Banyak-banyak ni, aku respect kat korang satu. Korang boleh bawak lagi atuk korang dah umur 96 tahun pergi jalan-jalan kat Uptown beli Crocs. Sayang menyayang memang sifat mulia.

22 x 5 = ??:

shakinah said...

ah macam lah kau berdiri tegak setiap kali dengar lagu negaraku kat music fm setiap jam doblas

Ery Farieha said...

kt radio pn nak diri tegak, gilo aih
huhuhuh

yaziith su anaz said...

ye,



keroks sangat hebat penangannya.
dimana mana saja akan nampak kelibatnya.

Moon BlooDy Spell said...

1 malaysia huh???
malysia kini dah tak mcam dulu

sharamli said...

lepas ni kal0 tengah tid0 k0l 12 mlm tu sy tegakkan badan atas katil ..0k?

Syida Shukor said...

kadang kadang orang orang tua pun boleh buat dek je kalau dengar negaraku .

s h a r v i na said...

ehe.
oke. nanti bila dgr lagu negaraku, i berdiri tegak! ;)

btw, thanks yea drop by.ehe..

Wanie-san said...

Aku kalau ada atuk aku..bukan setakat crocs...ape2 kasut yg mahal2 dia nak..ak bg..aku nak pimpin dia....bawak jalan2....teman dia berbicara...gengam tangan dia...cium dia...Tp...semua itu dah berlalu..aku tiada dia lg...semua tu tinggal kenangan...

Cik Akma said...

crocsss tiruann berleluasaaa *ttbe* hahha

Shahrul Tanaka Safeai said...

baik pakai supra.. :P

Shahrul Tanaka Safeai said...

baik pakai supra.. :P

Cik Cookie said...

CC pun pakai kasut buaya.
silap ada pin2 bagai tuh.
huhuhu...

et said...

bawak pegi sawah? pergh.maju orang kampung sekarang neh.

piqaiqapiqa . said...

elehh.

Nazatul shima said...

hahaha..no wonder la crocs makin laris..pak cik 2 pon da start pakai..hehee..

i'msosupernotcool said...

crocs bagus kot bro..
klo nk compare dgn bata n asadi yg lebih hebat meniru dan melonggok dlm harga pukal tanpa ada faedah..
mmg xkan maju industri kita..

peace!!

Fahim 'n Alin said...

err bile part atuk2 p sawah pkai croc 2, gua bengang sket..gua pon pakai sliper cam kunci emas je..hak2

kambeng said...

aku rasa nk bom manusia dlm gmbr di ats

cuba cuba said...

Aku maseh setia dengan asadi hijau aku. boleh masuk toilet awam bila bila masa.

I_Hate_Lolipop said...

barangan malaysia kadang2 pakai cpt robak!

NOOR FATIN said...

hdiahkan aku satu crocs.

twinktwink♥ said...

mane ta rajen teman atok pegi uptown,
sbb dye pon na korek duet atok skali