Wednesday, August 12

malam untuk lelaki macam aku

suatu hari, jika tidak salah pada malam rabu bulan lepas, setelah puas aku duduk mengeteh dan mengumpat anak ketua kampung bersama rakan-rakan aku... aku mengeluarkan kata-kata kesimpulan kepada mereka semua dengan meminta diri untuk pulang ke rumah.. aku lihat jam di tangan Pijek sedang menunjukkan pukul 4.37 pagi..

aku mengeluarkan not seringgit dan meletakkan di atas meja..
sambil blah, aku berkata...
"tolong bayarkan milo ais aku 3"..

dengan pantas rakan-rakan aku serentak, membutoh, memsial dan membabinya aku.,.
tetapi aku hanya mendiamkan diri sambil menstart motor c70 aku..

aku terus memecut untuk pulang kerumah...
ah, biasa la tinggal di kampung..
jalanraya tiada berlampu..
aku sudah biasa pulang waktu gelap begini..

secara tiba-tiba, sedang aku melalui jalan bernama Jalan Jepun, lampu spotligth c70 aku tepat menyuluh suatu objek terbang..

aku lihat betul-betul objek itu..
ia terbang...
berkepala lelaki,
berwajah menyeramkan..
tiada badan, tiada tangan dan tiada kaki..
tetapi mempunyai jantung dan usus..

tanpa syak wasangka lagi, aku tahu itulah hantu penanggal yang sibuk menjadi perbualan orang ramai di kampung Desa Jaya ini..kerana penanggal ini, orang kampung tidak berani lagi balik lewat malam..

aku gagahkan diri menghampiri penanggal tersebut..
sesampainya aku di penanggal itu, aku memberhentikan motosikal aku..

aku lihat tepat-tepat muka penanggal itu..
lalu aku menjadi keliru dan buntu...

aku langsung tiada perasan takut berjumpa penanggal ini...
sebaliknya, penanggal itu yang menjerit dan terbang ketakutan apabila aku betul-betul berada didepannya..

akukah yang hantu atau pun dia?

22 x 5 = ??:

sharamli said...

muka kamo0 menakutkan sgt la tu gamaknya

meo188 said...

mungkin sbb hantu tue respek brader naik moto oldskool c70 kot.

xjd kacau...

Nadhirah Zamrose said...

=.=
jumpe btul2 kang...haa haa

qishie said...

aku doa malam ni benda tu dtg betul2..

:p

Jiran Depan Bilik Faiq@arif said...

ko pun ala2 hantu jugak..hantu tiang..hehehehe

UnCLe pEt.. said...

ahaksss.. antu pn lari dowh..

die-art said...

ko mmg org pelik yg nengaku diri ko huduh..tahniah diucapkan kerana baru skrg ko sedar..haha

deqrum said...

ye betul cakap dayat tu
aku sokong!!!!

harharhar..

Lionel Azry said...

lu macam setan..

PeQ GaRaGe said...

hahahaha... Dir-Art selalu komen cam aku nk komen...

tawla muke x mandi ag... siap kusut masai.. nsb baik ko dh prasan..







larikkk.....

PeQ GaRaGe said...
This comment has been removed by the author.
arfahadnan said...

penanggal terkejut.. rupanyer ader lagik makhluk lain yg lebih ngeri dari dier...

green said...

it takes one hantu to know the other hantu..

wakaka~

electrony said...

muke ngupa bontot hantu mana la dia x tkut huh huh

Siti Fatimah Nabihah said...

kalu dier muka camtu,ko tu lagi la ganaz! sbb tuh dier lari tgk ko

Munira Kirana said...

paiq tipu...
takde modal la tu nak update blog..
huh!!!
tpi tulisan ko lawak...
haha...
jam di tangan pijek...
not seringgit...
bleh jadi novelis

faiq said...

sharamli: muke gangster, mst la menakutkan..hehe

meo: yeah..moto tu leyh pegi 800km/j

nad: dh biase jumpe dh..relak la..antu je pun..hehehe

qieshi: aku pun nk doa gak r

arep: aku punye alim ko ckp aku antu

uncle pet: die x lari...dier terbang

dayat: tp ko lg huduh dri aku.hehehe

azad: dayat lg huduh dri aku r..

Azry: org ckp gua mcm olando bloom

peq: aku mandi sehari 24 kali la..wangi je slalu

arfah: die terkejut, first time die jumpe makhluk yg baik..hehe..sbb tu die x berani kaco

green: i'm not hantu, im hang-tu-ah

ony: ku lg kacak dri kamu walau papehal

fatimah: dh gangster mst la muke ganas.

munira: aku x suke menipu bai...ko doa la aku jd novelis..mcm menarik gak..bole tulis cerite jiwang2..haha

JIMMY ASMARA said...

GUA penah jumpa kak pon.

meronggeng la dgn die!

Munira Kirana said...

alamk... ko tak tipu ek??
hehe... kau tak caye antu..
sbb tu tak caye ko..
hehe...
bgus la kalo tak tipu =)
hehehe...

piqah SHJ. said...

agaknye kalian serupa tak

ainey maryshal said...

hahahah die tekejut tgk muke ko sebab same cam die

shakinah said...

bila masa TAMAN DESA JAYA jadi KAMPUNG DESA JAYA?