Tuesday, August 25

aku sebuah kalkulator 517

dari ranjang reput aku bangun..aku tahu waktu sekarang menghampiri jam 2, kerana baru sebentar tadi dalam sayup-sayup mimpi aku kedengaran azan zuhur..

ah......, terasa kepala aku sakit sekali..seperti gunung berapi bencananya..lava telah membuak-buak didalam sfera kepalaku..tiba masa untuk ia keluar agaknya..

aku gagahkan diri cuba membukakan mata.. aku meletakkan sasaran untuk cuba melihat rumateku yang mungkin juga masih belum bangun tidur pada jam 2 petang ini..

semua bukan seperti biasa...

wajah rumate aku bertukar warna, dari seorang manusia kepada sesuatu bentuk yang lebih komplek dan abstrak..
aku melihat jirim serta jisim dibadannya di dalam bentuk formula-formula matematik.. kesemua rupa parasnya didalam bentuk formula-formula matematik.. bukan sahaja dirinya didalam bentuk formula matematik.. tetapi keadaan sekeliling aku semua digambar melalui formula matematik..

formula-formula seperti f(x) = mx + c, a x b = ab, a+b = c dan pelbagai lagi berebut rebut ingin menerjah ke retina mataku.. nombor dari 1,2,3,...18...675.. ke ifiniti semua jelas terbang di sekitarku..

apakah yang telah terjadi kepada diriku.. adakah aku telah berubah menjadi sebuah kalkulator..sebuah mesin nombor yang telah diset dengan formula-formula khas..

aku rasa sebelum aku tidur tadi..aku masih manusia normal.. yang masih suka sama cokelat snickers..

aku letakkan semua ini dibahu Puan Salasuyah, lecturer matematikku..
aku tahu semua ini salah dia..
jika tiada homework bertan-tan banyaknya..
aku mungkin masih manusia biasa ketika ini...

16 x 5 = ??:

green said...

abezz arr...

tp naseb baek ingat formula2 ni..

parent msti bangga anak kuat blaja..

huhu

green said...

abezz arr...

tp naseb baek ingat formula2 ni..

parent msti bangga anak kuat blaja..

huhu

sharamli said...

pergh...smpai tebawak2..
ni kalau puan Susahpayah baca ni mesti dy bangga..

didiey ;) said...

selamat berjuang.
:D

Farihah Ahmad said...

......... (cane nk bcakap ngn kakelater neh. Bahsa apa.. Math la kot ea??)

Lionel Azry said...

macam setan!

meo188 said...

genius....

hahahaaha raja lawak versi mmatematik ke ape? huhuhuhu

JIMMY ASMARA said...

nasib baik jd calculator

kalau jd babi kn penyumbang h1n1

peace!

shakinah said...

haha.

ilekk ilekk.

cool

yaziith su anaz said...

pegila amek cls dengan puan salasiah.




lecturer subjek kemanusiaan.

die-art said...

mengelabah je citer...wei..bile nak taruk gmbr kat sedim ke..kat utara..

ryurisora said...

sah dah jadi kalkulator...ngehehe

Nadhirah Zamrose said...

60

piqah SHJ. said...

kem salam kat puan salasuyah ye.
gila susah nak seut nme dy.
hehe

faiq said...

green: aku mmg kuat memori

sharamli: dhs ehari 10tan exrcise, knfm terigt je

didey: ye!

farihah: ngan kalkulator,xyh ckp..tekan je..

azry: aku taw ko setan

meo: aku mmg genius

j.asmara: ish..xkannyer..

ikin:aku mmg cool

yazith: aku mls

dayat: bile aku rase nk letak

ryurisora: name kau pyh la..

nad: 60!

piqah: sebut seribu kali, sng r

mochitsuki said...

alasan siottt...