Wednesday, June 5

Maki kepada paip part 2

Gara-gara makcik jiran sebelah, semalam aku maki kepada paip. Kerja-kerja membaiki tayar motor aku pun tertangguh. Jadi hari ini niat sambung semula kerja-kerja membaiki tayar motor.

Aku keluar rumah tengok hasil kerja aku tinggalkan semalam. Tayar masih ditempat yang sama. Aku ambil batang besi yang berterabur di lantai lalu cungkil tayar keluarkan dari nat. Selepas itu aku keluarkan tiub dari dalam tayar. Sedang aku belek-belek tiub untuk memerhati tempat bocor, makcik jiran sebelah pun keluar rumah. Aku nampak dia bawa satu raga penuh baju baru basuh.

"Asik-asik makcik ni. Tak bujang langsung, basuh baju hari-hari", ujar aku dalam hati sambil terus sambung kerja.

Makcik tadi jalan kearah penyidai baju. Sambil dia menyidai baju, dia perasaan kelibat aku yang sedang sibuk membaiki tayar. Makcik jiran sebelah mula membuat ramah.

"Hye Faiq, tak jawab pun lagi. Bila nak kahwinnye?. Jangan lambat-lamabat".

Masih soalan yang sama yang keluar dari mulut makcik jiran sebelah. Kali ini aku lebih tenang tak macam semalam. Aku letak tiub di lantai lalu pandang muka makcik tersebut. Aku senyum luas, makcik tadi balas senyuman aku. Dengan lemah-lembut aku memulakan biacara,

"Cik, anak acik yang no 3 tu dah berpunya belum?, comel juga saya tengok dia. Sesuai dengan saya"

Hehe..aku terus senyum luas kepada makcik tadi.

15 x 5 = ??:

Rapunzeel Cikilolo said...

anak no 3 brape tahun?

tak menahan boleh igt pulak soalan semalam

:)

missShila Nget said...

pergh..

tanya direct terus..moga dipermudahkan segala urusan..hahaha..

husna zahidi said...

pergh..ko main2 ke?? cane tetiba klau acik tu nak kasi?? haha..

Shazwani Ramly said...

anak makcik sebelah rumah pn boleh ckgu faiq. hahaha. cpt sikit khwn .

Nastyna said...

Makcik tu tersenyum luas balik or not?

the malay male said...

kawen je ngan makcik tu... huhuu

mesti dia malas nak tanya lagi.

Chipsmore said...

Helo makcik, xder soklan laen ker? Hahaa.. Eh, makcik tu jawap ape? menunggu part 3... hohoho

LaLa mhdnor said...

makcik tu jawab apa?

mizahhazel said...

todiaaa mesti makcik tu terkedu kan faiq kn.ko memang la....hahaha

Ain Norainsyah said...

ntahnya... kawen la cepat. :)

SI MILLY'S said...

Sambung part 3 : Jawapan makcik :D

Cik Pensil said...

nahhh..
mak cik tu jawab apa? ceritalah bagi habis >_<"

xila xotmy said...

makcik tu spechless ke hape? ;p

iAmCekbolat said...

hang calon ada ke belum ? kalau dah ada jangan lama lama

Ca Ezah said...

respon mkcik tu pulak?? hahaha..cter tergantung nehhhh~