Thursday, November 19

Hari Ini Bkn 31 Ogos Tapi Tetap Hari Merdeka



Dua minggu jugak la aku ambek periksa. 2 minggu jugaklah aku jarang online, bukan kerana gara-gara peperiksaan tetapi aliran jalur streamyx yang tidak menentu. Ini jap lagi terputus la tu connectionnya. Tiap-tiap hari aku tengok iklan Tv3 budak-budak kampung Tungkai main kompang mase majlis kawen nyanyi lagu, potong, potongla, potong. Aku tahan dulu la, kalo tak bole blah gak, aku potong jugak wayar ni.

Minggu peperiksaan memang getir. Macam perang time world war 2. Rejimen-rejimen Nazi dari Maktab Perguruan Teknik berjaga malam sebab nak lawan musuh esok harinya. Aku ada dengar cerita, yang Jeneral Ali minum tongkat Ali 14 cawan nak berjaga malam. Patut lah pagi-pagi aku tengok Jeneral Ali nampak maskulin je time jawab periksa.

Aritu, ade budak kantoi bawak toyol meniru. Dengar citer dia kene denda tekan tubi 20 kali. Berpeluh gak la kene buat tekan tubi dalam dewan periksa. Bomoh-bomoh ghaib bawak toyol dalam botol koka kola tapi budak-budak sekarang bawak dalam poket seluar jer. Dunia dah maju, toyol pun dah makin akhir zaman jadi makin kecik, senang je nak selit dalam poket. Tak bernafas gak la toyol tu, lagi-lagi toyol yang duduk kat dalam seluar Manjoi Ali. Manjoi Ali tak penah basuh seluar dia sejak dia beli tu seluar tu masa tahun 2003.

secara rasminya 19 November 2009 pada jam 4.15 petang, aku selesai jawab semua soalan periksa. Pink jugak la dada aku rasa kepuasan. Sekarang aku dah cuti secara rasmi. Ada sape-sape nak kasi aku keje tak? gaji bawah 10ribu pun ok. Aku rasa nak keje la hujung tahun ni. Last keje pas SPM dulu. Terdesak!

Berikut butir-butir resume aku:

Nama: Lofi Harun ( bkn nama sebenar aku)
Umur: 21
No tel: 1300-88-2525 ( kalo call, order utk aku sekali)
Pengalaman Bekerja: 8bulan 13 hari
Kerja dulu: sebagai tukang anta makanan, lap meja dan kira-kira.
Gaji lepas: Rm 500 sebulan + makan minum.
Kerja yg diharapkan sekarang: BOS!

11 x 5 = ??:

arfahadnan said...

gaji bawah 10ribu rupiah kamu nak ker?

Wanie-san said...

amboi...demand plak...kasi keje lempang org bleh??

LULU LALALA™ said...

pehhh dada pink! maskulin nyerr.... haha

imHepPie said...

bos??cepuk kang!

oranglidi said...

zzz

Appleartwork said...

hahaha...mcm haram

Nashays said...

cuma try apply kat pejabat pos..kot post tukang jelir lidah untuk org tampal setem tu vacant lagi....huahuahua

frhh said...

haha.
tapaya keje.
dok uma. besarkan badan.
hehe

electrony said...

bodoh ! dah la x ckp gudluck dkt i !

kita clash !

Siti Fatimah Nabihah said...

selamat bercuti pak cik... hahaha
aku rasa kalu ko keja xsmapi 2 hari bos ko tendang kuar.. hahaha,merapu sgt.. hehe

et said...

haha..iye, merdeka juge itu..sokong2..