Tuesday, September 29

nation calling!

Warta Malaya
Isnin
29 September 09

Menurut seorang jeneral berhaluan kiri, Sir Mejar Megat Judi, askar-askar dari negara jiran telah berlabuh di perairan Teluk Balik, Perak bagi melancarkan siri serangan ke atas Malaysia.. mereka datang dengan jumlah kekuatan kira-kira 100ribu askar berjalan kaki lengkap dengan senjata, 1000 askar bergajah dan 10000 askar berkuda.. selain itu, arteleri-arteleri berat juga sudah berada dipersisiran pantai teluk batik... ini jelas sekali menunjukkan bahawa mereka memang serius untuk menyerang tanah air kita.. mengikut pelan georafi, Teluk Batik merupakan kawasan yang strategik untuk melakukan permulaan serangan..

Beliau turut merayu agar warga-warga Pengakap Malaysia membantu dalam pertempuran kali ini. beliau percaya bahawa kemahiran-kemahiran yang diajar didalam pengakap mampu menewaskan musuh. kemahiran lilitan tali seperti simpul manuk dan tindih kasih mampu menundukkan tentera bergajah dan berkuda musuh menurut pandangan beliau.. selain itu, beliau juga turut percaya bahawa lagu-lagu pengakap seperti "rasa-sayang","hora hure hio" mampu menaikkan semangat kepada warga pengakap semasa berada di medan pertempuran.. menurut mejar itu lagi, beliau telah merancang satu pelan serangan yang unik bagi ahli pengakap bagi menumpaskan musuh.. iaitu melalui kunci utama serangan iaitu berdasarkan pesta unggun api di malam kebudayaan pengakap.. beliau percaya 100% bahawa pihak musuh akan terlalai dengan persembahan indah warga pengakap ini, lalu warga pengakap ini mampu menumpaskan musuh semasa pihak musuh sedang lalai melayan gelekan merdu warga pengakap semasa persembahan.setakat ini sahaja.. reutor embong..
---------------------------------------------------

aku terbaca petikan berita ini semalam.. sebagai ahli pegakap aku kene menyahut seruan negara ini.ibarat slogan pengakap "buat sehabis baik"..aku dh cop, kepala joni susinto,aku nak buat keychain leher kucing aku...

oleh itu, aku akan tiada selama seminggu..
doakan aku selamat pergi dan pulang..

15 x 5 = ??:

Munira Kirana said...

kemahiran-kemahiran yang diajar didalam pengakap mampu menewaskan musuh. kemahiran lilitan tali seperti simpul manuk dan tindih kasih mampu menundukkan tentera bergajah dan berkuda musuh menurut pandangan beliau...

hehe.. ayat ko lawak..
papepun selamat bercamping ek....

imHepPie said...

adeh..aku pon pengakap..ley join???

oranglidi said...

pengakap ke kena tangkap?

sharamli said...

w0i..w0i..w0i..nak ikut..

shakinah said...

ahli krs leh join x?

hani ali said...

aku ranjer puteri dulu.nk join?

arfahadnan said...

ceit!!!

Lionel Azry said...

macam syaitan!

meo188 said...

harharharharharharamjadah!

JIMMY ASMARA said...

buhsan la weh!

jum clubbing!

oranglidi said...

bek lu apdet cepat2. wa tengok dah berubah header blog ni. wa tau lu ada online. cis.

vidadarisakura said...

bajet.haha

green said...

salam pengakap..
aku pun~

x yah nak tpu cm ni..

buang karen aku bace..

huh~

et said...

ces dan ces..

bekas plkn x yah terlibat? ^^

aku dan secalit warna said...

hahah hotak lu hahahaha