Monday, May 6

Suatu Pagi Pada Hari Pengundian Pada Tahun 2013



Suatu pagi di hari Ahad seorang remaja berbadan agak gempal menungkah beku pagi menghala ke rumah aku. Dia menungkah pagi dengan motor separa umur kepunyaan bapaknya. Eksos motornya ada kesan kemek-kemek kesan jatuh semalam punca hilang fokus lihat  awek sedang melintas jalan.

Dalam 4 minit remaja itu menungkah sejuk pagi, beliau sampai betul-betul depan pagar rumah aku. Dia terus mematikan motor. Dengan menarik nafas dalam-dalam dia menjerit kuat,

"Assalamualaikum"...."assalamualaikum"


Tiada jawapan keluar dari rumah aku. Sedang remaja tadi membagi salam , aku sedang khusyuk dan memberikan sepenuh fokus kepada tidur. Kaki aku terkangkang, tanda nyenyak.

"hampeh, ini mesti kes terbungkang lagi", maki remaja berbadan agak gempak.

Remaja tadi terus terjah masuk rumah lalu terus jalan ke arah bilik aku. Tanpa ketuk pintu dan bagi salam dia terus masuk gaya samseng. Remaja tadi berdiri betul-betul depan aku. Dia ambil sebiji bantal lalu hentak ke badan aku.',

"pangggg", bunyi bantal melekat di badan aku.

Mimpi Megan Fox aku terpotong. Dengan rasa berat dan mamai, aku cuba membukakan mata melihat perkembangan semasa. Aku nampak bayang-bayang Abu Dragon. Muka dia nampak serius.

" woi, bangunla.. jom kita pergi mengundi, kau ini takda wawasan betullah", marah Abu Dragon.

Dalam mamai-mamai tadi, aku pandang muka Abu Dragon yang serius. Dengan tenang aku membalas,

"relaklah, wawasan untuk 2020 sahaja, ini baru 2013 jangan fikir sangat pasal wawasan"

Selesai. Aku terus pejam mata sambung terbungkang atas katil.


6 x 5 = ??:

mocha caramel said...

uit faiq ko tak mengundi ke....?

iAmCekbolat said...

mengundi ke idak ? hahaha

ma ❥ said...

semangat lah sikit huh

Raz said...

eh ade typo.. hehe.. undi pos ke? :p

Y said...

Kalau aku, aku siram air panas kat ko. Mampos ah. Kakakaka

Miss Zahirah said...

ni mesti blum mendaftar lgi..
ehh.. sma jgk dgn aku.. kihkihkih