Sunday, May 26

Lelaki perlu pengemas

Malam semalam, dengan berbaju kemeja petak dan beg galas di belakang, aku berdiri depan pagar rumah. Aku baru sampai pulang dari Miri. Sebelum masuk rumah aku tenung rumah mak aku dalam-dalam. "Masih sama seperti aku tinggalkan dulu", ujar aku sendiri sambil senyum tanda puas.

Aku masuk rumah, salam semua kaum keluarga. Kemudian aku borak-borak pasal sekolah kat kaum keluarga sambil ditemani air pepsi dan beberapa keping biskut mayat. Kami berborak panjang. Selesai borak aku jalan masuk bilik. Aku buka pintu bilik yang berbulan aku tinggalkan.

"Peh...kemas giler.. tak seperti aku tinggalkan dulu", ujar aku gembira.

Aku campak beg dan baju kat lantai, terus pekena tidur dengan tenang sampai esok tengah hari.

9 x 5 = ??:

iAmCekbolat said...

campak beg dan baju dilantai ? hahaha cemana lah nk kemas kalau mcam tu selalu -.-

ma ❥ said...

hehe sebelum chekout make sure sama mcam lu checkin taw! hehe

mizahhazel said...

bagus ko ni faiq..ko campak semua..hahaha

husna zahidi said...

eleh..kalau kat miri mesti pengemas kan?? balik rumah je main campak2..sebab dah set dlm otak akan ada org tlong kemas..=P

ke sebaliknya??

Razfira said...

rajin mak kemas :)

Chipsmore said...

untg lah dikemaskan.. :P nk harapkan ko... ish2.. hahaha

hana hadi said...

selamat bercuti? 2 minggu kan.. nak buat apa cuti ni?

Cik Pensil said...

selamat pulang ! ekeke

Rapunzeel Cikilolo said...

perlu melihat bilik kemas kot...

kehkeh.