Wednesday, May 22

Hadiah Hari Guru part 1

Dulu sekitar tahun dua ribu ke dua ribu tiga aku bersekolah menengah di La Salle Klang. Sekolah ini merupakan sekolah yang banyak memperkenalkan aku dengan kehidupan jalanan.

Awal-awal tingkatan 1 masa masuk asrama, mak bapak aku yang hantar. Masa itu aku bersemanagat mahu masuk asrama. Aku kekal dengan imej bersongkok dan baju butang sampai atas. Masa itu aku gosok baju sampai tegang. Semasa semakan nama pendaftaran Pegawai Pendaftaran lihat aku atas bawah. Riak muka dia penuh yakin untuk aku belajar di tempat mereka.

"pelajar macam ini yang kami cari, muka penuh visi", ujar pegawai pendaftar kepada bapak aku. Bapak aku senyum sikit tanda bangga. Aku masa itu kekal skema dan terima pujian dengan tidak berperasaan.

Selesai pendaftaran aku salam Pegawai Pendaftaran tadi.

Sambil salam aku mengucapkan,

"Alhamdulillah, saya bersyukur bersekolah di sini"


bersambung

13 x 5 = ??:

my name is ivana said...

Faiq,

Hang skema eh dulu? ;)

Selamat hari guru cikgu faiq!

iAmCekbolat said...

2000-2003 ? mknanya hang tua beberapa thun je la eh dri aku . ohh .

selamat hari guru cikgu faiq :')

faiq said...

ivana: haha..dulu kn kt asrama aku slalu pakai songkok..btol la tu

iamcekbolat: aku skrg umur 19 tahun//masih muda lg

Shazwani Ramly said...

lorrr sekolah kat la salle je ke. la salle ade asrama eh?
btw, boleh imagine camne ckgu faiq punya nerd masa awl sekolah. -.-

Indah Mulya said...

gaya intro mcm nk crita pjg sdikit dr apa yg ak bc kat atas..haha..sabo je lah ngn ko ni bro..cpt2 smbung!

Razfira said...

AMBOI CITE SKET DAH BERSAMBUNG,, HAHAHA

Alfi Kasran said...

dia punya part 1 tu macam panjang je,sikit dah bersambung.tak pe la pasrah.selamat hari guru cikgu faiq :)

faiq said...

shazwany: hehe. sekolah tu xde asrama..tp aku duk asrama yayasan selngr

indah mulya: hehe, slow la geng

razfira: hehe, slow2

alfi: hehe, selamat hari guru juga

Ain Riz said...

waarghh , rindu nak buat entry shari 10 mcm duluu T_T . eh ! tade kene mnegene . kbbhai

iqa said...

hai cikgu ;)

hana hadi said...

yeaaah.. sekolah asrama

Shazwani Ramly said...

wani pn duduk aysk gak dulu -.- cikgu faiq. hahahah

husna zahidi said...

nerd gila..muka budak baik nih..
button sampai atas..muehehe..=P