Tuesday, March 12

Pesanan guru kemahiran hidup

 

Dulu masa sedang khusyuk memaku projek kayu dalam kelas Kemahiran Hidup, guru aku pernah mengajar sikit mengenai ilmu kehidupan. Beliau berkata:
"hidup ini umpama paku, walaupun kecil, ia mampu menegak bangunan yang tinggi"

18 x 5 = ??:

Razfira said...

wowwww

bukankosong said...

tersentuh

Shazwani Ramly said...

hebakk cikgu.

karenontheshore said...

nice..

ma ❥ said...

ckgu jgn lupa pesan kt ank murid skali.jd pesanan turun temurun hehe

::BudakaCamaTa:: said...

Mmg power pesanan dia

misz aisya said...

maksud cikgu ko tu?

mohon pencerahan. aku blur sbb xcukup tdo. so, mls nak pk mksd kata2 cikgu ko. hihi

Ri said...

nape aku tgk gambo ko sini...
sangat hensem?!!

iAmCekbolat said...

sangat mendalam maksudnya .





motif gambar ? heheh
:D

Chipsmore said...

terpaku nasihat ckgu dlm kepala nih.. :D

Payeh Kuced said...

dulu masa khb, aku slalu tkut nak gunakan paku

NIA SI DRUMSTICK said...

kann.sekecik2 paku boleh buat bngunan sebesar2..very2 tersirat..

fifie said...

Betul apa yang cikgu kau bagitahu. Norma hidup

Ain Norainsyah said...

memang sesuai sangat ko pakai camtu. kalau bawak pergi mengajar, memang unik sangat. he

hebat cikgu kepada cikgu ni. hehe

Abenawe MacNeil said...

sebab tu ada tukul kuku kambing.

nampak paku wat hal sikit, anytime bole cabut.

Nadratul Syazwana said...

ceh cehhh haha. tak pernah plak cikgu kh dulu cakap centu

Mr. Doctor said...

Serious.. Teringin nak jmpa cikgu yg slalu bg kata2 hikmat mcm tu.. Btw, i used to be suck at kh..haha

husna zahidi said...

husna blajar msak time kh..itu je..paku memaku x minat..haha..

jdilah paku kecil yg mmpu tegakkan bngunan yg tinggi..even kecil tp brjasa..=)