Sunday, September 30

Nokia Rm75


Petang semalam aku tekad nak kol Jabatan Kerja Raya. Aku bersiap pakai baju t-shirt berseluar pendek paras bawah lutut. Sebelum jalan keluar rumah aku ambik telefon bimbit Nokia RM 75.90 masuk dalam kocek belah kiri.

"woi, cepatlah", jerit Apin dari dalam perahu.

Aku lari lompat terus atas perahu. Perahu goyang ke kanan dan kiri tapi masih mantap membelah ombak. Perjalanan menyeberang tak lama mana. Kami sudah sampai.

"klik klok", bunyi Apin menekan alarm keretanya.

Apin memandu dengan fokus maksimum. Kami  keluar dari sekolah menuju ke tempat yang ada line telepon. Mengikut ura-ura orang kampung, perjalanan dalam masa 1 jam. Aku menghayati rokok dan lagu-lagu dari cd cetak rompak dalam perjalanan yang penuh berliku. Selang dua tiga minit aku tarik nafas panjang diselangi dengan ucapan Alhamdulillah tanda syukur melepasi jalan-jalan ####.

* * *

Sampai-sampai, aku terus keluarkan telepon Nokia RM 75.90 dari kocek dan dail nombor Jabatan Kerja Raya.

Aku dail-dail takda orang angkat.


"ceyt, takut lah tu", maki aku sendiri-sendiri

7 x 5 = ??:

Everything's Everythings said...

Hahaha jabatan kerja raya takut dgn phone nokia RM75.90?

Arina Shamsul said...

korang pegi mana sebenarnya ni..aku tak faham..hahaha

keluar tu semata2 nak telipon JKR tu je ke?

pas tu apa jadi?apa kena mengena dengan handphone tu?

eh?tanya macam wartawan ke aku?hahaha.

RazFiRa said...

takut ke? huhu..

Jna marcello said...

hahahahhaha ;D

Masz Sidek said...

hehehe... sy tak faham... ;p

Nurulee said...

Adventurous =D

wan nurul hezrina said...

cercer cer try pahamkan..petang2 otak masuk air plak.huhuhju