Wednesday, July 7

Pak Amat

Masa budak-budak Universiti cuti semester, aku budak jual burger tepi jalan pun join cuti. Bagi aku penjual burger pun kene ikut sikit-sikit jadual waktu universiti, barulah IQ kita setanding budak-budak universiti.

Nak dijadikan cerita. Masa cuti semester, aku banyak lepak kedai kopi Wak Tukiman. Sambil pekena kopi, sambil layan world cup. Kedai Wak Tukiman ni lebih kepada golongan-golongan OL. OL-OL dari seluruh kampung jajahan Tanjong Karang memang lepak kat sini.

Sejak-sejak aku lepak sini, aku ada kenal dengan seorang OL legend. Peminat setia The Orenje. Namanya Pak Amat. Kire antara semua OL-OL yang ada Pak Amat ni ilmu batinnya paling sejati. Semua gengster-gengster kampung ketar-ketar lutut kalau lalu sebelah Pak Amat. Memang ada ummnya yang tersendiri Pak Amat ni.

Mengikut perkabaran OL Jasman, Pak Amat ni pernah jampi sorang askar Jepun bertukar jadi selipar. Ada ura-ura sekarang selipar tersimpan kat Muzium Keseniaan Islam.

Aku kawan-kawan dengan Pak Amat ni risau jugak., takut-takut kalau dia jampi aku jadi Robben.

Glosari :
OL : Orang Lama

13 x 5 = ??:

mai pot! pot! said...

belanjar gua berger oblong satu?! :)

NOOR FATIN said...

robben? hahaha

enyheartsdiamond said...

hahaha.. bagus lah kalau u jd roben :)

meo pak choi said...

kahkahakahakhakah,, beger siot

Farihah Ahmad said...

robben versi kekeringan vitamin.

.:miz_echa.: said...

luv SPAIN...hahaha..
komen aku xde kaitan pon ngan entri ni

aLy said...

beger faiq lagi sedap dari mekdi tak?

saya_arief said...

robben seorang pemain yang berkaliber..haha

FyZa said...

adeh..apakah?? musyil tahap pengsan..zzz

haha

aNiS tHe BumbleBee said...

roben laaa sgt ye...hahahahaa!

tweety suwitt said...

wow! AMAT hebat!

echah mashuri said...

robben?hahha..
lau jd waterpark best gak..bleh mandi manda..huk

aleen adela akoo ^_* said...

muahaha,skali ko jadik bodyguard rbben jek. :P