Monday, July 8

Perubahan



Hari ini aku pergi sekolah dengan perasaan bateri penuh. Jarang-jarang kerja Hari Isnin aku nak cergas macam hari ini. Aku capai beg galas, lalu jalan kaki pergi sekolah. Di perjalanan dari kuarters ke sekolah aku terserempak dengan tukang kebun sedang sibuk cantas-cantas bunga. Aku pandang tukang kebun tadi dengan senyuman manis.

"Selamat pagi makcik, acane? Sihat ke?", sapa aku kepada makcik tukang kebun tadi.

Makcik tadi membalas soalanku sambil senyuman lebar. Selesai itu aku meneruskan perjalanan ke sekolah. Di perjalanan juga aku terserempak dengan tukang masak, pembantu asrama dan guru-guru lain. Setiap seorang aku tegur selamat pagi serta menanyakan kesihatan mereka. Rata-rata mereka menjawab persoalanku dengan positif. Hati aku tenang kerana kawan-kawan sekerja aku sihat.

Selepas sampai sekolah, aku duduk di meja dalam bilik guru. Sedang aku belek-belek buku kehadiran murid Apin datang menghampiri aku.

"Geng, apesal aku tengok kau hari ini lain. Baik semacam je, tak macam selalu?

Aku senyum kepada Apin. Dengan penuh lemah lembut aku membalas,

"Syukur........... ini perubahan menyambut Ramadhan"

Hahaha.... Apin gelak terbahak-bahak

14 x 5 = ??:

Rapunzeel Cikilolo said...

alhamdulillah...

istiqamah la ye

:)

the malay male said...

huhu, ok..semangat

ma ❥ said...

bagus perubahan positif :)

ingat happy sebab nak berbini ke kan hehe guraw guraw hehe

selamat berpuasa :D

Tetamu Istimewa said...

Alhamdulillah. Selamat berpuasa.

Shaqir Ir Manz said...

bagus2.. tetibe rasa bersemangat jugak ni...

iAmCekbolat said...

asal skema sikit je ade yang nak gelakkan kita . ahahaha .

selamat menyambut Ramadhan ye Faiq . Puasa penuh okay ?

;D

drzirakudo said...

sekolah lg ye? lme tk jmpe blogger sekolah. hehe. slmt bersekolah ya!!! blaja bebek bleh plih u best2 nnt :)

my name is ivana said...

Bagus cikgu!

A good starting of Ramadhan ^_<
Aku pohon semoga kesabaran aku berada di tahap yg tinggi terhadap anak2 murid di bulan mulia ni..

Perghhh..ayattt..hahah
Selamat berpuasa

Shazwani Ramly said...

selamat berpuasa cikgu faiq :) teruskan usaha.

dear xila said...

salam ramadhan :)

hana hadi said...

selamat menyambut bulan ramadhan :)

Ca Ezah said...

mesti perubahan 360 darjah ni sampai membe pon mcm x caye ni.hehe..papepon,terbaikkkk...

Chipsmore said...

Hehehe.. slamat mnyambut ramadhan ckgu! :D

Aida Ismail said...

Haha~ macam2 cikgu ni.