Wednesday, April 20

Faiq ajar PJ

"semua turun ke padang!"

"Beratur dulu! ...tak beratur, sorang-sorang cikgu sepak"... jerit aku dari luar bilik darjah 2 Lili.

Kelang kelibut, budak-budak beratur. Budak-budak yang rasa pendek dia gerak kedepan yang rasa tinggi dia cari tempat belakang. Lepas aku tengok barisan dah lurus, aku lead budak-budak turun padang.

Sampai padang aku suruh semua budak-budak duduk.

"Saya nak kamu semua duduk bersila tangan kat peha", aku mula bagi arahan aktivi.

" Semua orang pejam mata, senyap dan fokus terhadap tiupan angin"...Budak-budak 2 Lili bersemangat buat benda yang aku suruh.

Heh, heh, heh....... aku senyum sorang-sorang tengok gelagat budak-budak aku.....

Cikgu kita main apa ni?, tiba-tiba seorang budak laki pendek-pendek bersuara menanyakan soalan..

"Inilah namanya Yoga"

"Kamu kekal fokus!", aku cakap tegas, sambil gerak pegi kantin.

9 x 5 = ??:

cHan said...

ohoiii, cikgu rupenya :D

Farihah Ahmad said...

part "Beratur dulu! ...tak beratur, sorang-sorang cikgu sepak" buat aku teringat time aku mengajar dulu. ada byk kali jugak aku jerit "melawan cakap aku kang aku terajang jugak korang neh kan" pastu xde sape takut, dorang gelak je. sakit hati sampai sekrang.

"Che Ain" said...

garangnye cikgu...

liyana said...

ceh budak2 tu pun dgn semangat nye pegi ikut arahan yoga kan. bape lame la pegi kantin tu? hehe

Eyra. said...

Cikgu garang, saya nak ikut pergi kantin.

faiq said...

chan: br hampir nk jd cikgu

farihah: ang ketuk je..bru ok bdk2 ni

che ain: blom ckup grg lg

liyana: mst la lepak kntin smpai abes yoga:)

eyra: bdk2 buat yoga, mne bole ikut g kantin

NOOR FATIN said...

kejamnya woii. tinggal diorg buat yoga, ko pegi kantin. dah la suruh pejam mata! kahkahkah tak patut2!

Amna.Qadeeja said...

ptutla da lme xupdate blog,bz ngan bdk2 rupenye keh3 ;D

h A n Y S said...

garang tak hengat ye cikgu..?
haha
(buat2 garang ok gak kan? kalau x bdk2 naik pala)
;D