Saturday, November 20

Tertipu dengan Zarep


Zarep masa join Klu Klux Klan

Pagi tadi aku bangun tidur macam biasa. Waktu-waktu sebelum azan Zuhur. Siap-siap taruk alat solek kat badan aku pecut motor pergi kedai Seben Eleben.

Ding dong...bunyi pintu Seben Eleben dibuka.

Langkah aku kemas dan rapi..

Aku capai surat khabar The Star letak atas kaunter. . Mamat Seben Eleben bergegas proses pembelian aku.Dulu mamat ni lah yang aku sound sebab bagi baki tak cukup 30sen. Sekarang ni kedai-kedai fenomena jual surat kabar Harakah. Terpaksa aku sampai ke Seben Eleben cari The Star.

Sampai rumah, aku baca The Star sambil pekena cekodok pisang. Orang lama-lama ada cakap, kalau nak poyo baca The Star.

shrrrrrrppp....tangan aku selak helaian surat khabar.

Muka surat pertama yang aku bukak kat bahagian tengah-tengah. "Biz Week".
Haram, satu pun tak paham..Banyak graf dengan carta pie je. Buku matematik sekolah aku pun banyak.

shrrrrpppp...aku selak depan.
shrrrrppp...aku selak belakang.

Apa jadahnya Zarep kata surat khabar ni bagus.
Satu habuk pun aku tak paham...

Cis!!

4 x 5 = ??:

sharamli said...

buka aja kamus....heee

Farihah Ahmad said...

oke fine. salah aku la ko xpaham the star~!!

Anonymous said...

aku dh abes maraton blog ko..hee
ble nk smbung cte sal spark plug kong & baju merah yang ada berlubang sikit kene abu rokok 2?? cm cilaka jep.. haha
-tamago d afro-

faiq said...

telo giler....jap ag aku buat citer ag up