Sunday, April 7

Sedikit ulasan perlawanan bola sepak semalam

Malam tadi aku tengok perlawanan bola sepak tempatan. Perlawanan adalah diantara pasukan negeri aku, Selangor dengan pasukan dari mana entah datangnya. Pasukan yang berlawanan dengan Selangor menggelar dirinya sebagai Harimau Selatan. Dengar cerita pasukan ini dibarisi dengan pemain-pemain yang berkualiti dan mempunyai corak permainan yang international.

"Brangkali ini mungkin pasukan yang boleh kasi saingan sikit kepada Selangor", ujar aku dalam hati.

Jadi tepat 8.45 malam, aku buka Astro 801. Aku duduk depan tv dengan berteman secawan kopi dan beberapa biskut rokok. Jiwa aku berkobar-kobar untuk menyaksikan perlawanan. Harimau Selatan ini diharap bakal memberikan saingan sengit kepada Selangor setelah pasukan-pasukan tempatan lain gagal lalu menjadi lauk Selangor.

Tapi sangkaan aku meleset. Pasukan Harimau Selatan ini sama seperti pasukan-pasukan lain. Ayam sahaja apabila bertemu Selangor. Dari awal Selangor sahaja yang mengawal permainan. Pemain-pemain Selangor mudah menghantar bola, seperti macam dalam latihan sahaja.

Jaringan Selangor memang aku jangka akan hadir dengan awal. Jadi seawal minit ke 14 gawang Harimau Selatan dibolosi. Pada jaringan ini Selangor hanya menggunakan khidmat permainan pertahan untuk mengucar kacirkan pertahanan lawan. Pemain pertahan Selangor dengan selumber mengelecek beberapa pemain Harimau Selatan sehingga pemain lawan bertaburan jatuh. Setelah ruang yang kosong diperolehi, pemain pertahan Selangor tadi merembat bola dengan bersahaja ke arah gawang gol. Bola terus menuju tenang kedalam gawang Harimau Selatan. Penjaga gol lawan terbang sedaya upaya untuk menyelamatkan, tetapi tindakannya tak ubah seperti menuang air ke daun keladi.

"Gooolllllllllll"

"keh, keh, keh, Ayam Selatan".

6 x 5 = ??:

misz aisya said...

keh keh keh..harimau selatan tenggelam dgn lautan duit.

keh keh keh

iAmCekbolat said...

pandailah ulas bola hang nih -__-

Chipsmore said...

harimau selatan? pasukan mane weh? aku lemah bab2 bola nih..

Raz said...

cesss.. kutuk harimau selatan ea.. xpe2

Ain Norainsyah said...

huhu.. aku tak tau pape pun pasal bola. <---clueless sangat. :P

Unknown said...

haha..klau tnya husna psal bola mmg husna fail..taw bola tu bulat je..-.-